„Przyszłość to roboty, drukarki 3D i umiejętność programowania” Drukuj
Wpisany przez Dariusz Osmański   
Powiększ treść artykułu
   mNasza szkoła kolejny rok, realizuje projekt „Eugeniusz w świecie 3D”. Kolejne grupy naszych uczniów zgłębiają zagadnienia związane z robotyką oraz programowaniem i projektowaniem 3D.
Dzięki wsparciu finansowemu w ramach programu Laboratorium Przyszłości, szkoła zakupiła nowe pomoce, które dały dodatkowe możliwości prowadzenia ciekawych zajęć, odkrywania talentów i rozwijania zainteresowań naszych uczniów. Nasze roboty mBoty dzięki dodatkowym czujnikom potrafią znacznie więcej np. mierzyć temperaturę otoczenia, wilgotność, przenosić przedmioty, wyświetlać reklamy, słuchać naszych poleceń itp.
   Dodatkowym cennym zakupem stała się drukarka 3D, która przenosi w świat 3D naszych uczniów, wspólne projektowanie i wydruk umożliwia wykonanie dodatkowych zadań z robotem. Obecnie branża druku 3D rozwija się w niewyobrażalnym tempie, podobnie jak kilkanaście lat temu komputery zrewolucjonizowały świat, dlatego bardzo ważne jest, aby dzieci i młodzież już na początku kształcenia rozwijały w sobie technologiczne myślenie i umiejętności, które pomogą im w przyszłości zostać inżynierami. 
Więcej…
 
Robotyka – zajęcia XXI wieku Drukuj
Wpisany przez Dariusz Osmański   
Powiększ treść artykułu
20210612_122304_800x450Pod koniec maja bieżącego roku w naszej szkole wystartował projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „EU-genisz w świecie 3d”. W ramach tego projektu oprócz zajęć z programowania i matematyki odbywa się „Robotyka prowadzona metodą eksperymentu
z wykorzystaniem drukarki 3D.” Już w czerwcu odbyły się dwa pierwsze spotkania, na których uczniowie musieli poradzić sobie ze złożeniem robota oraz z jego wstępną konfiguracją. Kolejne godziny spędzone na zajęciach zapoznały uczestników z możliwościami małego mBota, a potrafi naprawdę wiele. Poznali między innymi jak działa czujnik światła, poznali budowę i działanie diód RGB oraz wyświetlacza Led.    
                Po krótkiej przerwie wakacyjnej uczestnicy projektu wrócili do zajęć, w miesiącu wrześniu odbyły się dwa kolejne spotkania, które poszerzyły wiedzę o kolejne czujniki i możliwości sprytnego Bota.
Przed nami nowe wyzwania związane z mBotem oraz projektowaniem 3d. Młodzi słuchacze zapoznają się z możliwościami drukarki 3d oraz zdobędą wiedzę dot. projektowania i wykonania wydruku. 

Więcej…
 
Zajęcia z programowania dla klas V i VI Drukuj
Wpisany przez Bartosz Osenka   
Powiększ treść artykułu
   W sobotę 12 czerwca w naszej szkole odbyły się pierwsze zajęcia z programowania dla klas V i VI w ramach projektu „Eu-Geniusz w świecie 3D”. Ośmioro uczniów miało okazję do przypomnienia wiadomości dotyczących środowiska Scratch, a także do przećwiczenia umiejętności pisania prostych skryptów sterujących duszkami. Uczniowie dowiedzieli się również czym jest algorytm, podawali przykłady algorytmów, które spotykamy w życiu codziennym oraz pisali własny algorytm na … zaparzenie wody w czajniku.
   Kolejne zajęcia odbyły się w sobotę 19 czerwca. Uczniowie rozpoczęli je od tworzenia prostych gier dwuosobowych wymagających sterowania postaciami za pomocą klawiszy klawiatury, a w dalszej części zajęć przypomnieli sobie wiadomości o układzie współrzędnych i jego wykorzystaniu w programie Scratch. Wprowadzone zostały elementy losowości. 

Kontynuacja przygody z programowaniem zaplanowana jest na wrzesień br.
 
MATEMATYCZNE PODCHODY Drukuj
Wpisany przez Agnieszka Szymczak, Bartosz Osenka   
Powiększ treść artykułu
   320 czerwca w ramach zajęć zajęcia w ramach projektu „Eu – Geniusz w świecie 3D odbyły się matematyczne podchody. Podzieleni na dwie grupy wyruszyliśmy w trasę, a tam czekały na nas zagadki matematyczne. Zadania były bardzo dobrze ukryte, dlatego niektórych zadań długo musieliśmy szukać.  Aby rozwiązać zadania często musieliśmy rozszyfrować treść zadania, a następnie wspólnie znaleźć rozwiązanie. Poszukiwania były bardzo ciekawe, drużyny z uśmiechem na buzi wykonywały poszczególne zadania. Zabawa ta bardzo się wszystkim podobała.  Po skończonych zajęciach wspólnie rozpaliliśmy ognisko i integrowaliśmy się, dzieląc się swoimi wrażeniami. 
Więcej…
 
Eu – Geniusz w świecie 3D Drukuj
Wpisany przez Agnieszka Szymczak, Bartosz Osenka   
Powiększ treść artykułu
Eu – Geniusz w świecie 3D
W sobotę 29 maja w naszej szkole odbyły się pierwsze w tym roku szkolnym zajęcia w ramach projektu „Eu – Geniusz w świecie 3D”. Uczniowie klas VII a oraz VII b uczestniczyli w zajęciach z matematyki poświęconym kryptografii. W pierwszej części zajęć uczniowie poznawali różne szyfry, a później wykorzystali zdobytą wiedzę w praktyce, rozwiązując dwa escape roomy przygotowane przez prowadzących – p. Agnieszkę Szymczak oraz p. Bartka Osenka.
Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy. Jedna z grup odbyła podróż po różnych zakątkach świata, a druga – po okolicznych miejscowościach w pobliżu szkoły. Oczywiście podróż miała znaczenie symboliczne, bowiem kolejnymi odwiedzanymi przez nich miejscami były koperty rozrzucone po całej szkole, w których odnajdywano kolejne elementy układanki oraz wskazówki do kolejnego celu podróży. Na koniec wszyscy uczniowie wyruszyli na zasłużone wakacje, odnajdując słodkie niespodzianki.
Ostatnim elementem zajęć były escape roomy w salach lekcyjnych, w których uczniowie musieli się wykazać nie tylko znajomością szyfrów, ale również wiadomościami i umiejętnościami matematycznymi takimi jak na przykład stosowanie twierdzenia Pitragorasa czy rozumienie dziesiętnego systemu liczbowego. Ich zadaniem było uwolnienie księżniczki Ludolfiny. Dzięki odpowiedniemu połączeniu i wykorzystaniu zdolności matematycznych udało im się ustalić kody otwierające kłódki i zdobyć kluczyk, który wykorzystali do uwolnienia księżniczki.
Wszyscy świetnie się bawili. Wkrótce kolejne zajęcia…

 

Więcej…
 
EU-geniusz w świecie 3d Drukuj
Wpisany przez Administrator   
Powiększ treść artykułu
 logoOd maja 2021 w naszej szkole rozpoczyna się projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „EU-geniusz w świecie 3d”. Warunkiem uczestnictwa ucznia w projekcie jest złożenie przez niego formularza zgłoszeniowego wraz z oświadczeniem uczestnika projektu. Dokumenty rekrutacyjne zostały zamieszczone poniżej. Ponadto, formularze zgłoszeniowe można również pobierać w sekretariacie szkoły. 
   Dokumenty rekrutacyjne należy składać w formie papierowej w sekretariacie szkoły, do której uczeń uczęszcza. Dokumenty muszą zostać podpisane przez ucznia, a w przypadku osoby niepełnoletniej - dodatkowo przez jego rodzica/opiekuna prawnego.


Załączniki:

 


free pokereverest poker revie