Jak na lekcji matematyki wykorzystać Minecrafta pracując modelem pracy STEAM |
|
Wpisany przez Bartosz Osenka
|
We wtorek 12 grudnia w naszej szkole odbyły się zajęcia otwarte na temat „Jak na lekcji matematyki wykorzystać Minecrafta pracując modelem pracy STEAM”, przeprowadzone przez pana Bartosza Osenka i panią Agnieszkę Szymczak. Celem tych zajęć było pokazanie nauczycielom przykładów włączenia gry komputerowej Minecraft Education w proces nauczania matematyki.
Uczestnikami tych zajęć byli chętni uczniowie klasy VI, którzy podzieleni na grupy mieli do wykonania czteroelementowe zadanie, mając do dyspozycji pięć stanowisk roboczych: długopisy 3D, papier origami, zapas słomek i plasteliny, drewniane sześcienne klocki oraz wspomnianego Minecrafta. Zadaniem każdej grupy było przygotowanie modelu sześcianu oraz wszystkich kombinacji brył możliwych do utworzenia z odpowiednio dwóch, trzech i czterech sześcianów.
|
Więcej…
|
Mobilne Laboratorium Przyszłości |
|
Wpisany przez Agnieszka Szymczak
|
17 listopada do naszej szkoły zawitała ekipa Mobilnego Laboratorium Przyszłości. Uczniowie z klas 4-8 brali udział w warsztatach:
1) "Druk 3D", gdzie poznali drukarkę 3D oraz za pomocą długopisów stworzyli swoje dzieła,
2) "Sztuczne sieci neuronowe", pokazały jak sztuczna inteligencja będzie wpływała na nasze życie.
Zajęcia wzbudziły duże zainteresowanie. Uczestnicy warsztatów z entuzjazmem podchodzili do wykonywanych zadań i wykorzystywali w praktyce zdobytą wiedzę. Mobilne #LaboratoriaPrzyszłości pojawiły się w naszej szkole w ramach akcji mającej na celu aktywne wykorzystanie sprzętu zakupionego z projektu realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech.
|
Więcej…
|
Tworzymy sztukę użytkową |
|
Wpisany przez Anna Dębińska
|
Dzięki projektowi „Laboratorium Przyszłości” działającemu w naszej szkole, uczniowie klas I-V uczęszczający do świetlicy szkolnej mieli okazję spróbować swoich sił w tworzeniu tzw. sztuki użytkowej. Korzystając z włóczek oraz krosen zakupionych w ramach projektu, dzieci stworzyły kolorowe dywaniki oraz ozdobne pompony. Prace manualne cieszą się dużym powodzeniem wśród naszych uczniów i dają im wiele satysfakcji z tworzenia własnoręcznie wykonanych przedmiotów.
|
Więcej…
|
Przygotowania do konkursu recytatorskiego |
|
Wpisany przez Anna Preis
|
Troje uczniów z klasy piątej przygotowało się do udziału w Powiatowym Konkursie Plastyczno- Recytatorskim . Zadaniem uczestników było recytowanie wybranego utworu z książek, które ilustrował Jan Marcin Szancer – polski grafik i ilustrator. Nasi uczniowie: Bartosz Dębiński, Julia Samplacka i Antoni Rychel przygotowali recytację wierszy Jana Brzechwy, którą nagrali w formie krótkich filmików wideo. Uczestnicy wystąpili w odpowiednich strojach z rekwizytami właściwymi do wierszy „Leń”, „Na straganie” i „Kwoka”.
|
Więcej…
|
Długopisy 3D pomagają w przygotowaniach do świąt. |
|
Wpisany przez Agnieszka Szymczak
|
Od pewnego czasu intensywnie wykorzystujemy w naszej pracy długopisy 3D, które szkoły mogły pozyskać w ramach Laboratoriów Przyszłości. Długopis 3D to urządzenie o kształcie długopisu, z którego końcówki wydobywa się nie tusz, a rozpuszczony filament w różnych kolorach. Za jego pomocą można tworzyć rysunki i przedmioty w trzech wymiarach.
Uczniowie z wykorzystaniem długopisów 3D, tworzyli pisanki oraz inne ozdoby, które ozdobią ich sale lekcyjne, a niektóre z nich będą brały udział w konkursie.
|
Więcej…
|
Tkanie, kodowanie, haftowanie |
|
Wpisany przez Elżbieta Szydłowska
|
Pozyskane pomoce naukowe z programu „Laboratoria przyszłości i” w dalszym ciągu cieszą się powodzeniem wśród uczniów naszej szkoły. Są one wykorzystywane zarówno na zajęciach grupowych jak i indywidualnych, w tym na zajęciach rewalidacyjnych.
|
Więcej…
|
„Przerwa z planszówkami” oraz projekt „Przerwoumilacz” |
|
Wpisany przez Aneta Cziczak
|
Ku wielkiemu zadowoleniu naszej szkolnej społeczności w tym roku szkolnym, po przerwie spowodowanej pandemią wróciliśmy do „ Przerw z planszówkami”.
Od października chętni uczniowie mogą w każdy poniedziałek i czwartek podczas długiej przerwy zmierzyć się z kolegami i koleżankami w potyczkach gier planszowych, czy zręcznościowych. Można zagrać między innymi w „Callisto”, „Cortex”, „Uno”, „Dubble”, „Jenga” lub poukładać magiczne kwadraty, czy Tangramy.
Chętnych nie brakuje i w każdy dzień planszowy sala 35 zapełnia się w ekspresowym tempie. Zawsze zajęte są wszystkie krzesełka.
To wielkie zainteresowanie Przerwą z planszówkami, a przez to integracja społeczności szkolnej i budowanie relacji międzyludzkich bardzo cieszy wychowawców i nauczycieli. Dlatego postanowiliśmy rozbudować nasze Przerwy z planszówkami.
|
Więcej…
|
Laboratorium przyszłości |
|
Wpisany przez Bartosz Osenka
|
Nasza szkoła od kilku miesięcy regularnie korzysta z pomocy zakupionych w ramach projektu „Laboratorium przyszłości”. Uczniowie naszej szkoły przy okazji różnych zajęć obowiązkowych oraz zajęć dodatkowych rozwijają swoje umiejętności i kompetencje. Część z nich rozwija motorykę dzięki długopisom 3d, inni mają okazję do rozwijania wyobraźni przestrzennej dzięki budowaniu przeróżnych trójwymiarowych brył i konstrukcji z dedykowanych temu klocków. Pomoce z „Laboratorium Przyszłości” doskonale sprawdzają się także na lekcjach matematyki - drewniane klocki sześcienne świetnie nadają się do obrazowania myślenia abstrakcyjnego w klasie piątej czy rozumienia pojęcia objętości sześcianu i pierwiastka sześciennego w klasie siódmej. Pomoce zakupione w ramach LP przydają się także w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w czasie zajęć rewalidacyjnych. Laboratorium Przyszłości świetnie współgra z lekcjami informatyki, a także z projektami realizowanymi przez naszą szkołę („Centrum Mistrzostwa Informatycznego” oraz „Eu-Geniusz w świecie 3d”), w czasie których uczymy się programować i przebudowywać mBoty.
|
Więcej…
|
„Przyszłość to roboty, drukarki 3D i umiejętność programowania” |
|
Wpisany przez Dariusz Osmański
|
Nasza szkoła kolejny rok, realizuje projekt „Eugeniusz w świecie 3D”. Kolejne grupy naszych uczniów zgłębiają zagadnienia związane z robotyką oraz programowaniem i projektowaniem 3D.
Dzięki wsparciu finansowemu w ramach programu Laboratorium Przyszłości, szkoła zakupiła nowe pomoce, które dały dodatkowe możliwości prowadzenia ciekawych zajęć, odkrywania talentów i rozwijania zainteresowań naszych uczniów. Nasze roboty mBoty dzięki dodatkowym czujnikom potrafią znacznie więcej np. mierzyć temperaturę otoczenia, wilgotność, przenosić przedmioty, wyświetlać reklamy, słuchać naszych poleceń itp.
Dodatkowym cennym zakupem stała się drukarka 3D, która przenosi w świat 3D naszych uczniów, wspólne projektowanie i wydruk umożliwia wykonanie dodatkowych zadań z robotem. Obecnie branża druku 3D rozwija się w niewyobrażalnym tempie, podobnie jak kilkanaście lat temu komputery zrewolucjonizowały świat, dlatego bardzo ważne jest, aby dzieci i młodzież już na początku kształcenia rozwijały w sobie technologiczne myślenie i umiejętności, które pomogą im w przyszłości zostać inżynierami.
|
Więcej…
|
Przygoda z długopisem 3D |
|
Wpisany przez Iwona Kuchnicka
|
Od pewnego czasu dość intensywnie wykorzystujemy na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych długopisy 3D, które szkoły mogły pozyskać w ramach Laboratoriów Przyszłości.
Podczas tych zajęć aktywizujemy uczniów poprzez wykorzystywanie nowoczesnych technologii. Przygodę z długopisem 3D rozpoczęliśmy od prostych ćwiczeń, podczas których nasz kolega Kacper Ćwikliński - metodą peer learning, polegającą na tym, iż osoby o podobnym poziomie doświadczenia uczą się od siebie nawzajem i wymieniają wiedzą, opowiedział nam i pokazał jak działają długopisy 3D. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem stworzonych przez niego konstrukcji. Pierwsze próby pracy z tym sprzętem zakończyły się sukcesem. Na zajęciach korzystaliśmy z gotowych szablonów. Stopniowo, uczniowie zaczęli również tworzyć własne projekty. Efektem naszych działań są przepiękne zakładki do książek, zawieszki do breloczków, samochody, okulary, itp. Pokazanie użyteczności narzędzia to szansa na zwiększoną motywację i zaangażowanie w wykonywane zadanie.
|
Więcej…
|
Pierwszy miesiąc z Laboratorium Przyszłości w naszej szkole |
|
Wpisany przez Administrator
|
Pierwszy miesiąc naszej nowej pracowni STEAM już za nami. Działamy na zajęciach z programowania i robotyki w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego, na zajęciach rozwijających kompetencje matematyczne oraz zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych. Nasze pierwsze działania ze sprzętem z Laboratorium Przyszłości - poszły w ruch długopisy 3D, klocki Lego. Czekają mBoty oraz różnorodne klocki do konstrukcji. Będzie się działo.
|
Więcej…
|
LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI W NASZEJ SZKOLE |
|
Wpisany przez Agnieszka Szymczak
|
Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych, którego celem jest rozwijanie kompetencji kluczowych wśród uczniów. Wsparcie finansowe uzyskane w ramach programu zostało przeznaczone na zakup wyposażenia stanowisk do pracy, sprzętu, narzędzi, materiałów oraz innych przedmiotów i pomocy służących rozwijaniu umiejętności dzieci i młodzieży. W naszej szkole zakupiono: stację lutowniczą z gorącym powietrzem, aparat fotograficzny z akcesoriami, gimbal, statyw z akcesoriami, mikrofon, mikroport z akcesoriami, meble, stacje pogodowe z akcesoriami, klocki do samodzielnej konstrukcji, mBoty wraz z akcesoriami, akcesoria do robótek ręcznych, długopisy 3D.
|
Więcej…
|
|
|